kerana diriku dan dirimu begitu berharga

Sunday 26 July 2015

hidup umpama roda sentiasa berputar

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

kemain rajin pulak update entry,,kalau malas dtg kmain ssh lagi nk menaip,,ha sekali rajin dtg mcm2 plk nk di taip,,haahhaha

hidup memang mcm roda kadang kite kat atas kdg kite kat bawah,,yang kat atas xkan selalunye berada diatas,,yang kat bawah jugak xkan selalunye dibawah..contohnye mcm what u give u get back,,ape kite buat kat org tu la akan kite dpt,,mungkin bukan dalan jangka masa terdekat,,mungkin bile dh tua baru sedar ..oo dlu aku buat cmni camni2 kat org tu,, sma jugak mcm what goes around comes around jugak,,pepatah pepatung yg selalu diguna pakai orang,,untuk memberitahu bahawa karma tu ade kat mane2,,tp dlm islam xde istilah karma,,we call it kifarah,hihih

sbnrnye td xsengaja bukak tiwi2 ade konset siti nurhaliza,,layan2 lagu tokti n die plk medleykan lagu2,,tup2 sampai turn lagu biarlah rahsia,,kalau xsilap lagu biarlah rahsia ni lagu mase tokti dok gosip ngn datuk K dlu kot kan,,kalau xsilap la,,hehhe

aku pon dgr bait2 lagu ni,,bermakna sangat setiap lirik lagu tu,,aku pon dpt rase ape yg lagu tu cube sampai kan,,

kalau xtau lagunye yg mna meh aku share lirik die,,jangan lupe nyanyi sekali,,tp jgn kuat2 sgt,,sebab suara korang xsdap sgt,,hahahahha

Lirik Lagu Biarlah Rahsia – Siti Nurhaliza
Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku
Membayangkan pahit manis berlalu
Entah siapa yang tahu

Mungkin nanti kau jua merasakan
Berdepan dengan kata menyesakkan
Takkan tugumu kebal
Tiada pertimbangan

[Chorus]
Keheningan malam membangunkan
Kepayahan jiwa meluahkan
Andai kau jujur memahami
Tiadaku menjauhi

Dan kisahku yang masih panjang
Menambahkan berat yang memandang
Lantas ku pendam
Ku putuskan biarlah rahsia

Semakin aku hidup dalam cinta
Tiada kuasa mampu menghalangnya
Hentikan kata-kata
Bertulangkan dusta

[Ulang chorus]
Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku

amboii kemain lg nyanyi penuh perasaan smpai xtoleh kanan kiri,,aaahahhahaha tp lagu2 siti mmg best2 kan,, 

so asalnye aku nk ckp la yg lagu ni sesuai dengan situasi hidup aku skng ni,,hahhaha bajet2 la nk matching kan lagu ngn my life,,,kahakkhaha  bajet org cipta lagu utk aku la ni,,hahaha

korng nk tau ke xnk tau ke aku tetap nk bgtau,,hahahaha dgr siniii



Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku
Membayangkan pahit manis berlalu
Entah siapa yang tahu
(kat sini aku nk ckp la pernah ke org lain pikirbeada kat tempat aku jadi aku dengan ape bende yang aku lalui dalam hidup aku xde sape tau)
Mungkin nanti kau jua merasakan
Berdepan dengan kata menyesakkan
Takkan tugumu kebal
Tiada pertimbangan
(mungkin satu hari nanti org lain akan rasa ape yang aku rasa..berdepan dengan byk2 soalan yg aku sendirik xtau jawpannnye..time tu mmg kalut la)

Keheningan malam membangunkan
Kepayahan jiwa meluahkan
Andai kau jujur memahami
Tiadaku menjauhi
(kalau sume org faham situasi aku xde la aku x nak jumpe diorg,,sebab aku  bile jumpe aku takot orang akan tanye aku macam2 soalan yang aku x mampu nak jawap tu pasal aku plih untuk menjauhi)
Dan kisahku yang masih panjang
Menambahkan berat yang memandang
Lantas ku pendam
Ku putuskan biarlah rahsia
(perjalanan kisah cerita aku masih jauh lagi banyak dugaan dan rintangan,,kalau org tau ape yang aku lalui org cume bleh simpati kat aku,,tp yg hadapnye aku,,jadi aku lebih memilih untuk berdiam dan rahsiakan)

Semakin aku hidup dalam cinta
Tiada kuasa mampu menghalangnya
Hentikan kata-kata
Bertulangkan dusta
(yang ni mcm xde kene mngene,,hahahha tp orang laki please please please hentikan kata2 bertulangkan dusta,,sakitt oo tercekik tulang)

ok,,hahahah cukup smpai di sini sayang (nyanyi pulak,,hahha)so itu la yg akar umbinye aku nk cite beno nye,,hahhaha penat kan bace,,budak ni penulisan tah ape2 tah,,patut la xde follower,,hahahha pedulik hape aku yg pnting aku hepi,,hahahha selfish sgt iolllss,, okey selamat malam  renung2 kan dan selamat beramal,,(xde kene mngene,,haha) okbai

No comments:

Post a Comment