kerana diriku dan dirimu begitu berharga

Wednesday 29 July 2015

kejelitaan adalah hak milik setiap insan

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
mowningg uoll

harini nk stoly about  skincare product la,,bukan nk promot bukan nk habiskan stok bukan nk bg giveaway bukan bukan dan bukan

cume nk share pengalaman peribadi sendiri je,,yekla setelah hampir 25 tahun aku hidup ni xde la macam2 produk aku gune pon,,sebab tkot xsesuai dengan kulit kan,,

kulit iollss mase sekolah dlu flowwless hokey,,xde bejerawat batu bagai,,even x makan sayur tp kulit licin,,so bile ade orang yg cakap makan sayur la itu ini untuk kulit cantik,,iollss sgt xpercaya,,sebab iolll xmakan sayur pon kulit cantikk,,tp tu mase zaman sekolah,,zaman period pon blom teratur lagi,,hahhah

bile dah start sambung belajar pon xde la jerawat batu menggila,,paling2 pon whitehead balckhead tu normal la kan,,kalau  jerawat effect by chemical2 yg kite xtau ke kan,,maybe la,,,sebab dlu ioll amek kos mechanical industry engineering,,tp xlama la,,sebab berenti,,xsesuai konon,,,hihhihihih tapi time tu xde jerawat pon,,masih mngekalkan keflowlessan tu,,xpakai produk kecantikah mahal pon,,pakai safi balqis n fair& lovely,,,mmg dr skolah pon pakai yang tu,,

sampai la mase umur 19 sambung belajar semula amek sijil  bidang elektronik komunikasi,,biase la elektronik kan,,solder la habuk la mase troubleshoot tiwi n barang lain,,kate org asap solder bahaya,,ntah la,,xsempat nk menggogel tahap kebahayaannye,,hehheh time ni ade skit2 jerawat la,,biase tiime nk period la jerawat batu segala batu naik,,tambah pulak ade pakwe,,gahhaha jerawat gatal naik sikit2 je,,tp still okey lagi


kulit aku jadi jerawat teruk mase aku sambung belajar  diploma,,diploma electronic data transmission & network,,lebih kurang ngadap solder besi habuk ...xtau la air kat asrama tu kotor ke kulit aku yang mengada aku pon xtau,,tp jerawat makin menjadi2,,malu ni muke ni,,dari pakai pencuci safi balqis biasa aku pon menggatai pakai penyegar + pencuci safi balqis yg 2 in 1 tu,,konon  bajet2 bleh double action la tu,,hahahhaa last2 mancanak naik jerawat aku bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan,,hahha

bile praktikal aku try pencuci muke anugerah 1st kaler hijau untuk kulit bermasalah,,hampehh xberubah jugak kulit aku,,aku agak muke aku naik jerawat sebab setiap hari aku terdedah dengah asap kenderaan ke la kn,,sebab aku prktikal hari2 naik motor tumpang kawan,,so bajet2 la tiap pagi lepas smpai tempat keje baru cuci muke,,ehhhh same jugak la,,xde prubahan,,aku try yang pencuci anugrah kaler pink plak untuk kulit biase,,sama jugak,,xde perubahan

sampai aku terjumpe nurraysa skincare,,dengan harapan bleh baikkan la kulit bermasalah aku ni,,testimoni pon kemain pumpang sembang bikin bimbang,,sampai aku terpedaya,,hhhahaha awal peggunaan tu mmg naik banyak la jerawt aku,,kalau org bisnes produk diorg akan ckp cmni "biasa la tumbuh jerawat tu sebab healing crisis,,nk pulihkan semula kulit,,sebabtu jerawat sume keluar" ni memang ayat standard okey,,
dekat 3 bulan aku pakai,,nak bulan ke 3 baru aku rase kurang skit la jerawat2 aku,,tp time nk period tu memang xleh nak elak la jerawat batu tumbuh merata,,bukan aku nk menafikan keberkesanan produk2 ni tapi pada aku sebenarnye kulit kite ni bergantung pada cara pemakanan dan penjagaan kite jugak,,

aku sedar yang air sangat2 penting untuk kulit cantik,,n now aku mmg bykkan mnum air masak,,produk2 kecantikan ni sume xde maknyenye kalau kite xjaga pemakanan dari dalam,,xyah la nak makan produk mahal2,,as long as air dalam badan cukup,,jangan makan makanan banyak minyak n makan banyak sayur,,tu yg penting bagi aku,,walaupon sebenarnye aku bukan pemakan sayur,,hahahhaa umur setengah abad ni aku dah belajar makan carrot,,,diulangi carrot okeyy,,hahaha satu pencapaian yang baik untuk dri aku,,lagi satu amalkan petua2 lama lagi sihat n xbahaya,,

di sini aku ingin menyata kan sekali lagi,,bukan nk menjatuh kan produk2 kecantikan n kesihatan,,jauh sekali untuk menyangkal keberkesanan nye,,ape pon semua nya dr dri kite sendrik,,dari kite makan produk kecantikan yang kite sendrik xtau ape kandungnnye kimia nye,,baikla kite pakai petua tradisional orang dolu2,,dijamin keselamatannye,,hihi biar lambat kesannye asalkan selamat penggunaaanye,,

Ya Allah ape yang aku bebel sangat2 panjang ni,,hahahaha maaf la pada yg mmbaca,,pada yg baca sampai habis terima ksih kerana sudi membaca,,pada yg baca skip2 pon terima kasih jugak,,hehehhe pada yang xbaca tu apsal xnak baca ha?hahhaa cume  sedikit pendapat yg nk dikongsi jek apepon yang baik datang dari Allah yang buruk datang dari kelemahan aku sendri,,keep calm and stay cun
okbaii

No comments:

Post a Comment