kerana diriku dan dirimu begitu berharga

Wednesday 8 July 2015

RAYA2015

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
salam 21 ramadhan

Mashaa Allah pejam celik dh 21 ramadhan,,lagi beberapa hari jek ramadhan nk tggalkan kite,,kadang rase sedih plk nk tggalkan bulan mulia ni kan,,bulan yg penuh keberkatan,,semoga thun depan ade lagi ramadhan untuk kita,,inshaa Allah

okey pepagi subuh mate pon kelat ni sebok jugak nk hapdet belorg,,sebab dh lama xberbelog,,kih3
alhamdulillah persiapan untuk raya hampir siap..raya zaman sekarang kitorg sambut bersederhana jek,,yekla memandangkan mak n abah yg xberapa nk sihat,,baju raya pon ckup la sorg sepasang,,abah xkesah tukar baju raya pon,,sebab baju melayu lepas2 pon elok lagi,,aku plk lagi la xpkir ape pon,,yg pntg rumah kemas n org dtg ade kuih nk dimakan,,pasal baju raya aku xpkir sgt sebab raya bukan nk kemana2 pon,,tp along belikan la jugak sepasang tok aku,,tu pon ikot citarasa die,,hahaha tgk jekla nti,,

okey cite pasal kuih raya plk,,alhamdulillah so far dh 4 kuih raya yg dh siap dibaking,,haaa hebat xhebat,,meh usha gambaq sat

 
haaa ni dia ceq punya tarte nenase,,semasa bakor n selepas bakor,,



 

 ni plak almong londong,,1st time try,,hhahha not bad rase die,,,



yang ni biskut kornflek,,xde dalam senarai pon tp sebab mase beli kornflek tu ade resepi biskut  kat blakng die,,tu yg try,,not bad la jugak,,hahhaha  actually resepi die letak kurma,,tp iollss xminat sgt kurma so iolls ikot citarasa ioll jekla,hihhihihih


bukan maintonggang terbalik lagi gambar,,hahahhaa ok last but not least taraa cornflek madu,,hihihhi 

tgk diam x diam dh 4 jenis kuih aku buat,,impiannye nk buat cheesetart tp tu la awal2 ni buat shell jek dlu,,filling kemudian,,kang xsemoat raya dh abes,,almaklum la,,jerung berkeliaan ,,termasuk  la aku jerung tu,,hahhaha 

siap cite pasal kuih raya,,thun ni lgsir raya xtukar so pakai lgsir lama je,,jmat sebab masih elok lagi,,cat pon xtukar kot,,tp abg afde jugak cm ckp nk cat baru,,aku x sure la die tu tah btol ke x,,bukan ape,,yg mlas nye aku yg kene tolong cat japlg,,hahhaa pastu tau2 jekla,,kang kalau aku yg cat japlg org lain dok conteng sane sini xguna jugak,,buat sakit ati aku jek,,hhahha tp ni dh yg ke 21 puasa sempat ke nk cat,,tp kalau xcat pon aku ape ade hal,,hahaha so untuk menambah seri dinding umah aku telah membuat sedikit hiasan dinding dr barang2 yg ade kat ummah...maka jadik la ini,,taraaaa tgk bawah tuu


jimat kos,,hahhaha actually aku buat tu pakai lebihan felt yg ade pada aku,,so hopefullythe combination of gold n black n yellow dpt menyerikan lagi dinding umah yg berkaler slow pink,,hahhaa
n kerawang2 putih tu actually aku nk buang sebab dh kotor,,knape kotor tah,,tu hiasan blik mase uder kawen dlu,,lpas mjlis kitorg simpan,,so bile aku jmpe n tgk mcm menyemak aku pon letak dlm tong sampah,,ykla dh kotor kan,,bukan nk guna,,,bila ku dh siapkan yg kuning tu aku try la letak2 kat kerawang kaler pink,,tp bile tringat kerawang putih dlm tong sampahaku trus amek n try,,nmpk lebih menyerlah sebab putih kan,,yg bahagian kotor tu letak baagian belakang bukan org nmpak pon kan,,pastu dh siap..tggal nk tampahl kedinding jekk,,hihih


ok la dari xde(ayat sedapkan hati)



ni pulak umtuk hiasan meja,,tempat kotak tisu jek pon,,hehehe yekla sebab raya ni aku fully ade  kat umah kan,,y not aku bg kelainan skit,,kalau dlu aku sebok belajo,,skang dh free ape lagi,,hahahabuat la ape yg patot,,kalau nk buat tutorial buat natang ni mmg xla,,byk kerja nye,,ahahha tu la yg risau org dtg raya termakan kotak tisu plk kang,,hahhaha
berhari2 jugak la nk siapkan bende alah ni,,yekla,,1st try,,ape bende aku ni sume bende 1st try,,hahaha so ade jugak yg tye berapa harga,,,aku ni bukan otak bisnes jadiknye xreti la nk demand2 harga,,bile tye pndpt kakipo die ckp selalu org jual cmni dlm rm29.90..terkjut aku sebab aku bajet nk jual dlam 20 jek,,sekali aku kire2 anggaran kasar utk buat sekotak tisu ni jek dh dlm rm25,,kalau aku jual rm20 ape yg aku dpt,,dpt penat jekla kot,,,hahah

pape pon kalau ade yg berminat nk order  bleh la wasap/ pm 0126160130 harga bleh nego,,hihih

okey la dh azan sbuh pon,,dekat sejam jugak aku ngadap mmbebel tah pape ni kan,,,papepon selamat berpuasa,,semoga tahan smpai buka,,hahhaa okbai

No comments:

Post a Comment