kerana diriku dan dirimu begitu berharga

Monday 18 May 2015

GLOBAL SEWING MACHINE

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum n salam 4 rakaat,,hihu

harap2 sehat sejahtera sekalian alam,,,tajuk entry nk gempak macam nk buat sale sewing machine,,hahhaha 
padahalnye aku nak cite la alkisah 2 mggu lpas konon nak beli la global sewing machine ni sebab nk memudahkan kerja2 mnjahit,,,dah tye mak abah depa sume okey jek,,so on la,,cume tgh kumpul duit jek,,xde la mahal sgt pon ,,xsampai 200,,tp bajet aku ciput la dalam 150,,huhu almaklum pennganggur,,,hahaa

so nak dijadikan cite aku pon g usha2 sewing machine kat lazada,,ygbkgkonon ade diskaun la tu kan,,harga asal rm200++ tp lpas diskaun beberape persen jadi la rm185,, tu dh lari bajet aku,,xpe aku tgggu lagi smpai lazada buat offer,,hari2 cek lazada,,hahaha yela sebab aku ade je jmpe org yg beli dgn harga rm125,,lagi murahh oo,,,berbaloi2,,hahhaa

so bile tggu punye tggu esok luse nya aku pon usha lagik kat lazada,,harga dah berubah jadik rm159,,okey la tu kan,,tambah rm9 je dr bajet aku,,aku pon ckp kat mak,,mak ckp okey,,tp hati ni berbolak balik nk beli ke x nak beli ke x,,sebab tkot pasni ade offer lagi murah
tapi tkot jugak akan jadik lg mhal,,
so dgn gatal tgn aku pon saje la click 'buy now ' tu...mase tu duit dah ckop dh,,pastu aku godeh2 ape tah lagi tetibe 'order successfull' plk,,tezezut beruk kambing gurun aku,,hahhaha menggelabah xtentu pasal,,hahaha yela,,saje nk main2 sekali teroder betuii,,mmpoihhh,,hahahaha 
aku dgn gelabah trus google cara nk cancel order,,naseb baik jumpe,,hahahaa

pastu g kat web lazada n click help centre tu,,ha kat situ mcm2 bleh buat,,nk cancel bleh,,nak  komplen bleh,,nk pulang barang bleh,,,sume bleh la,,aku pon ape lagi cepat isi form tu n cancel order,,yela tkot plk tetibe sampai,,,tapi aku amek yg cash on delivery la,,so aku xpayah bayar pape dlu,,

dah setel cancel n dh kompem cansel,,baru lega hati,,ahhahaha die akan emel ke kite n bgtau yg kite dah cancel tu,,

pastu seharian aku pkir lagi,,knape plk aku cansel,,bio jekla kan,,pastu trdetik hati esoknye kalau still hrga rm159 nk trus jek order,,yekla,,kang lpas ni trus hrga mahal aku jugak yg rugi,,
so esoknye order lagi,,hahahha gedik btol kjap ode kjap cancel,,haahaha

so lazada ckp dlam 2-7 hari waktu bekerja barang akan sampai,,okey aku pon ttgu la hari2 mane lori taqbin xsampai2,,,pastu aku cek tracking plk,,peliknye apsal status brg aku 'returned',,pelik bin ajaib la,,lazada pllk xbgtau pape,,hadoiii lagi sekali xkeruan hdup aku mnggelabah kipas lipas,,aku g kat web lazada yg help centre tu,,isik form n plih2 la ape yg berkenaan,,contohnye soalan yg dah disediakan 'bilakah barang saya akan sampai',,tggal plih jek soalan yg kite nak,, then submit,,xsmapi stgah jam pon lazada akan reply emel,,

mcm nk nges makkk org lazada tu kate barang terpakse diekmbalikan ke gudang ,,,tah pape,,,jauh sgt ke umah aku ni smapi xleh detect alamat,,hahahaa stress la,,,dh la xbgtau awal2,,kite tye baru nk bgtau,,huh

mak plk asik tye bile mesin jhit nk smapi,,hahhhaa sedey aku,,hahaha dh tu kene bgtau mak la yg mesin jahit die cancelkan,,,wuuwuwu nak ngezzz

mngkin blom rezeki aku la nk memiliki mesin jahit,,till now aku masih lagi usha lazada untuk harga global sewing machine yg murah,,hahaha
tp harga skarg dah kembali ke rm185,,wuwwuw  xnk beli,,mahal,,,hahhaha walau ape pon aku akan setia menanti mu global,,lap uu,.hahahha 

okbai

No comments:

Post a Comment